Varumärkesplattform - Essoell

                    

Stina Hallman är en av få som både gör sitt projektarbete ensam och på annan ort. Hon kommer befinna sig i Göteborg under hela projekt för att arbeta bland annat med varumärkesbyggande tillsammans med sin uppdragsgivare Essoell Reklambyrå.

Vad är det du ska göra?

- Tillsammans med Essoell bygger jag en varumärkesplattform åt DCOS, ett företag som säljer driv- och styrrutiner till tryckpressar. Samtidigt ska jag ju också dokumentera hela processen i min projektrapport, så det blir lite dubbelt jobb.
DCOS vill ha hjälp med att kommunicera sitt företag och dess värderingar till omvärlden, och det är det vi ska försöka hjälpa dem med. Vi har nu träffat kunden ett par gånger för att utreda vad företaget står för, och omvandlar all fakta vi fått till kärnvärden, varumärkeslöfte, önskvärd position osv.

Vad tror du att du kan lära dig av projektet?

- Jag var här på Essoell under min praktik också, och fick då arbeta som copywriter. Nu under projektet blir det mer inriktat på varumärkesbyggande vilket jag tycker är lärorikt. Det känns som jag nu förstår boken Brand Management för första gången, haha.

Vilka fördelar respektive nackdelar finns det med att göra projektarbetet själv?

- Det bästa med att jobba själv är att jag inte jobbar med andra studenter. Inget ont om studenter, men det känns nyttigt att få ta del av kollegornas kunskaper. De vet vad de gör och de har gjort det länge. Jag undviker många teoretiska frågetecken genom att vara kvar på Essoell.
- Sämst är tidsbristen. Just nu är det lite svårt att leverera varumärkesplattformen till kunden innan projektdeadline. De två har nämligen olika datum.


Kommentarer
Postat av: Essoell

Tack Stina!

Bra jobbat hos oss!

Med vänlig hälsning

http://www.essoellreklambyra.se/

2012-02-01 @ 00:19:58
URL: http://www.essoellreklambyra.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0